Föräldraskap, Jobbet

Tillbaka på jobbet, typ…

Jag hade planerat att dra igång med jobbet igen efter sommaren nu i måndags. Visserligen ”bara” sådant jag kunde sköta hemifrån första veckan som en slags mjukstart, men ändå sådant jag behövde få gjort inför hösten.

Listan med saker som ska göras är väl egentligen inte Så lång och handlar om sådant som att göra klart designen på nya arbetskläderna och bekräfta med tryckeriet, fixa klart med pt-onlinematerial, redigera videos åt Muscles och ”köra in mig” på nya kamerautrustningen jag ska använda för framtida intervjuer.
IMG_6827

Dessutom håller jag på att fixa med en nya hemsida och annat marknadsföringsmaterial där alla bilder ska vara på mig (såklart) så jag behöver också tänka ut exakt vad det är jag vill ha så jag kan boka in modeller och fotograf.

Planen var att lägga runt 5 timmar per dag på arbetsrelaterade saker, det kändes som en bra kompromiss för att Ingela skulle vänja sig vid att ha hand om barnen själv igen. De har ju utvecklats otroligt sen innan sommaren och det kräver sin kvinna/man att hålla nerverna i styr när helvetet brakar loss och båda samtidigt gråter/har bajsat/är hungriga eller uttråkade.

Tyvärr ville inte riktigt universum gå med på det. Lukas blev sjuk under bilfärden hem, visserligen ”bara” en förkylning men för en redan orolig grabb med en historik av andningsproblem blev det rätt tufft. Och bara ett par dagar senare var det Nellies tur (och när jag sitter och skriver det här är det min näsa som precis börjat rinna).

Så av 20 planerade arbetstimmar förra veckan fick jag ut runt 7 timmars arbete. Min syster kom över ett par timmar och hjälpte till att passa ungarna vid ett tillfälle vilket hjälpte en hel del, och Ingela fick till och med en del trädgårdarbete gjort. Jag redigerade klart en video och lade upp, skrev lite mail, och hann börja greja lite med kamerautrustningen. Typ.

IMG_6609

Det är tufft att vara egen företagare med tvillingar. Ingelas föräldrar har lovat att komma upp och bo här ett par dagar senare under månaden vilket kommer hjälpa en hel del och förhoppningsvis blir det lättare när de är friska. Inte kan jag ju VAB:a heller då de för det första är yngre än åtta månader och för det andra är Ingela föräldraledig, tack för det Försäkringskassan…

Hörs!

/J

Diskussion

Kommentarer inaktiverade.

