Föräldraskap

Äntligen flyttat!

Vi har levt som i en bubbla den senaste tiden. Först sjuka barn och sedan flytten ut till Hässelby mitt i värsta värmeböljan. Men nu är det äntligen över och vi börjar så sakteligen installera oss i vårt nya hem ute i Hässelby Villastad.

Vi hade väl egentligen alltid planerat att flytta inom den närmsta framtiden efter tvillingarna var födda. För det första skulle det bli alldeles för trångt med två barn och två vuxna i en 2.a på 54 kvadrat och att köpa större någonstans innanför tullarna fanns inte på kartan ekonomiskt.

Sen är ju både jag och Ingela är ju uppväxta i hus på landet med allt vad det innebär och vi var både överens om att vi inte ville låta våra barn växa upp inne i stan.

Att kunna springa in och ut som de vill, en gräsplätt att sparka boll på, och cykelavstånd till stranden utan att behöva passera trafikljus funkar ju faktiskt rätt hyfsat även ute bland radhusen i Hässelby villastad.

IMG_6468 xx IMG_6461

Och sen att det blir tre gånger så lång resväg till jobbet och att Ingela får lappsjuka när hon är ute och går med barnvagnen, tja det är smällar man får ta. ;-)

Att flytta med två små barn är däremot ingen höjdare. Hade vi inte haft Ingelas föräldrar boende hos oss genom hela flyttveckan hade det varit svårt att få ihop det.

Lukas och Nellie blir allt mer interaktiva och särskilt Lukas som lätt tröttnar på saker och ständigt vill bli underhållen och få uppmärksamhet.

Men nu är vi iallafall här, nästan alla flyttlådorna är uppackade och vi försöker återfå någon slags rutin och kontroll på vardagen igen. Jag är ”ledig” fram till början av Augusti innan jag går tillbaka till jobbet men någon semesterkänsla har det inte blivit tal om än.

Och det lär det väl inte bli heller med tanke på alla de projekt jag behöver vara klar med inför dess, både för mitt eget företag och åt träningshemsidan jag jobbar åt.

Så jag får väl vara glad för det lilla, nu vill jag egentligen bara ha några sommarkvällar med schysst väder så jag kan dra igång gasolgrillen och steka lite burgare med en kall öl i handen.

Hörs!
/Jakob

Diskussion

Kommentarer inaktiverade.

