Jobbet, Träning

Möte med två träningsgiganter

I söndags åkte jag in till Crossfit Solid för att intervjua två av träningsvärldens största profiler, Charles Poliquin och Dmitry Klokov. De var i stockholm för ett seminarium och det var såklart ett gyllene tillfälle att få ta ett snack med dessa giganter.

För er som inte har koll på dessa herrar så är Charles Poliquin en styrkecoach med över 30 års branscherfarenhet i bagaget. Han har tränat flera OS-medaljörer och dessutom skrivit ett gäng böcker och oändligt många artiklar om kost och träning.

För de flesta där ute på gymmen är han nog mest känd för att popularisera träningsprogrammet German Volume Training som jag har skrivit om i min artikelserie om olika träningsprogram.

Dmitry Klokov är en rysk tyngdlyftare (eller snarare före detta tyngdlyftare, han drog sig officiellt tillbaka från sporten rätt nyligen) som gjort sig känd på sociala medier via sin otroliga styrka och ett utseende som en korsning av kroppsbyggare och fotomodell.

På senare tid har han flörtat en hel del med Crossfit och desutom rest runt i världen för att hålla workshops i tyngdlyftning. Jag deltog på ett av hans seminarier när det hölls nere i Göteborg och skrev även en rätt omfattande artikel om det.

Det blev hursomhelst 45 minuters intervjuande som ska resultera i en artikel på Muscles.se nu framöver, och många intressanta ämnen avhandlades.

poliquin jag klokov

Diskussion

Kommentarer inaktiverade.

