Okategoriserat

Träning 150615: Överkropp/kettlebells

Jag var rätt osugen på att träna idag. Det händer rätt ofta nu för tiden kan jag tillägga. Igår körde jag ett rätt bra benpass och på schemat för dagen stod ett lite lättare överkroppspass. Eller schema och schema, jag har inget egentligt upplägg annat än en ”mall” som jag följer där jag tränar vartannat pass underkropp och vartannat pass överkropp.

Jag brukar gilla benpassen bäst, förutom när jag är skadad någonstans och inte kan köra ordentligt. Det är kul att lyfta tungt och det är kul att köra övningar som frivändningar, knäböj och marklyft.

Överkroppspassen brukar bli lite lättare och innehålla sånt som att stå på händer, hänga i ringar eller chinsräcket och pressa kettlebells över huvudet. Iallafall sen ett par år tillbaka då jag fick problem med en axel och inte kan köra bänkpress ordentligt, då lade jag ner hela grejen med bröstträning.

Och dagens pass följde mallen rätt bra, körde lite teknik i handstående men skippade ringarna på grund av tidsbrist. Huvuddelen av passet blev stegar i kettlebell clean and press, min huvudsakliga pressövning för överkroppen.

Den är rätt skonsam mot axlarna och ger en pulshöjare på köpet vilket är en bonus om man inte kör kondition så ofta. Jag passade dessutom på att testa att filma med min kamera istället för iphonen vilket gav ett litet annorlunda visuellt intryck.

Imorgon är det vilodag och sen börjar det om igen.

Ses på gymmet!

/J

Diskussion

Kommentarer är stängda.