Träning

Lästips: Min artikelserie ”Välj rätt träningsprogram” ligger uppe igen

En sav mina mer ambitiösa projekt var artikelserien ”Välj rätt träningsprogram” som jag skrev på min förra bloggplattform för något år sedan. I den gick jag igenom några av de vanligaste träningsprogrammen för styrka och muskeltillväxt som florerar där ute och de grundprinciper de olika programmen bygger på.

I samband med att jag bytte bloggplattform togs adock artiklarna ner och det är först nu jag fått tid att lägga upp dem igen. Trevlig läsning!

Del 1: Introduktion

  1. Allmänna principer inom styrketräning
  2. Styrketräningens tre metoder
  3. Att träna för styrka
  4. Att träna för muskeltillväxt
  5. Hur väljer man träningsprogram?

välj rätt träningsprogram 1

Del 2: Träningsprogram för styrka

  1. Starting Strength/5X5
  2. 5/3/1
  3. Westside
  4. Power To the People
  5. Even Easier Strength

välj rätt träningsprogram 2

Del 3: Träningsprogram för muskeltillväxt

  1. German Volume Training
  2. Doggcrapp
  3. 531 med assistansövningar
  4. Kroppsbyggar-splitar. 3-split, 4-split, 5-split, 6-split

välj rätt träningsprogram 3

 

 

Diskussion

Kommentarer inaktiverade.

