Jobbet

Dags för nya arbetskläder

När jag jobbade som PT på Sats var det där med arbetskläder ingenting jag tänkte särskilt mycket på. Vi hade ju en uppsättning långärmade och kortärmade tröjor med Sats-loggan och texten ”Personlig tränare” och det enda jag egentligen behövde bry mig om var att få rätt storlek (alltid small) och att hitta ett par matchande byxor.

Nu när jag kör som egen företagare och hyr in mig på ett privat crossfitgym har jag egentligen bara använd en uppsättning funktionsplagg från Under Armor med min första företagslogga på.

sthlmstrength

Samtidigt jag har alltid haft tanken att trycka upp tröjor med texten ”Personlig Tränare” och den nya logga som min kompis Fabbe från Catapult Tattoo slängt ihop.

kettlebelllogo

Och det borde ju inte vara något problem tycker man. Svart pikétröja, loggan, och texten. Problemet är att jag först och främst inte är något vidare på design eller grafisk formgivning men samtidigt är rätt kräsen när det gäller vad jag tycker ser bra ut, vilket oftast leder till ändlösa timmar milimeterpillande med olika kombinationer av typsnitt, storlekar och placering.

Jag SKULLE ju kunna skita i arbetskläder och bara köra träningskläder som jag ser många andra i min bransch göra, samtidigt tycker jag att det utstrålar en nivå av professionalism att ha dedikerade arbetskläder. Vad tycker ni?

PT-tröjor

Men nu har jag iallafall fått tummen ur och slängt ihop ett par exempelplagg, från maximal enkelhet till lite mer ”branding” av med logga och färgval som jag kan välja mellan innan jag skickar det till tryckeriet. Har någon ett förslag på vilken variant som ser bäst ut eller bara på förbättringar i designen får ni göra höra av er.

Hursomhelst, vi hörs!

/Jakob

 

 

Diskussion

Kommentarer inaktiverade.

