Archive for

Foam Rolling som gruppträning och den första boken på svenska i ämnet.

Det kanske inte är någon nyhet för er som läser den här bloggen men jag skriver mycket om rörlighetsträning och den delen av skadeförebyggande och prestationshöjande träning där man använder olika redskap som Foam Rollers eller tennisbollar för att mjuka upp och öka kvaliteten på kroppens muskler och mjukvävnad, eller Self Myofascial Release som det … Läs mer

Så tränar du för starka och smärtfria axlar (och få bättre hållning på köpet). Del 2 – Styrketräning

Axlar och skuldror är ett område som besvärar många människor, ofta helt i onödan. Inklämningssmärtor, dålig hållning, stel nacke och huvudvärk är alla symptom på dålig funktion och obalans i axlar och skuldra, men även ont i ryggen och problem eller med armbågarna kan ofta härledas från skuldran. Ett stillasittande arbete, felaktig eller undermålig träning … Läs mer

Så tränar du för starka och smärtfria axlar (och få bättre hållning på köpet!). Del 1 – Rörligheten

Axlar och skuldror är ett område som besvärar många människor, ofta helt i onödan. Inklämningssmärtor, dålig hållning, stel nacke och huvudvärk är alla symptom på dålig funktion och obalans i axlar och skuldra, men även ont i ryggen och problem eller med armbågarna kan ofta härledas från skuldran. Ett stillasittande arbete, felaktig eller undermålig träning … Läs mer