Archive for

Sats Magasin – ”Rörlighet för dig som pumpar skrot”

Jag hade nöjet att få vara med i Sats medlemstidning i en artikel om rörlighetsträning, som vanligt när det gäller tryckt media är det dock svårt att förmedla rätt övningsutförande med en text och ett fåtal bilder så jag tänkte i det här inlägget förklara lite bättre vad jag menar i texten i samt länka … Läs mer

Bli en bättre löpare med rörlighet och styrka. Del 3

Löpning som träningsform har länge betraktats som lätt att komma igång med och ett tidseffektivt sätt att motionera. Men det är också en träningsform som ställer högre krav på kroppen än man vid en första anblick kan tro. Jag kommer i det här inlägget gå igenom hur man som motionär eller mer avancerad uthållighetsidrottare med … Läs mer

Bli en bättre löpare med rörlighet och styrka. Del 2

Löpning som träningsform har länge betraktats som lätt att komma igång med och ett tidseffektivt sätt att motionera. Men det är också en träningsform som ställer högre krav på kroppen än man vid en första anblick kan tro. Jag kommer i det här inlägget gå igenom hur du med korrektiva övningar ger din kropp rätt … Läs mer

Bli en bättre löpare med rörlighet och styrka. Del 1

Löpning som träningsform har länge betraktats som lätt att komma igång med och ett tidseffektivt sätt att motionera. Men det är också en träningsform som ställer högre krav på kroppen än man vid en första anblick kan tro. Jag kommer i det här inlägget gå igenom hur man som motionär eller mer avancerad uthållighetsidrottare optimerar … Läs mer

Rörlighet för styrketräning. Del 2 – Underkroppen

Att ha en fullgod rörlighet i kroppens alla leder är en förutsättning för att hålla sig skadefri under prestationshöjande träning, och att träna för ökad rörlighet är något som länge varit förbehållet idrottare men som de senaste åren har i allt större utsträckning tagit sig in bland motionärerna på gymmet. Det här inlägget är del … Läs mer